söndag, juli 03, 2011

Vilken helg....

...det har varit!
Underbart väder, shopping med goa döttrar och lite puss på bästasteNhilo som grädden på moset!

♥ ♥ Finfina badkillen! ♥ ♥

*********************
Dessvärre förstår jag mig inte på folk!
(Speciellt riktat till de som på vintern längtar till sommaren.)
 Det klagas på varenda årstid och de flesta vill ha sol och värme men när det väl kommer ja......DÅ ÄR DET FÖR VARMT!!!
Herregud, passa på och NJUT för guds skull!!!!
Snart får vi huttra och skrapa rutorna igen!!
(Ja, jag tillhör dem som klagar på vintern och avskyr allt vad snö och kyla heter MEN jag längtar heller aldrig efter den på sommaren! Förstår ni hur jag menar?)

Ok jag kan förstå att man har ont av värmen om man är sjuk, höggravid eller som Nhilo är liten bebis men alla andra då!!!
Såååå varmt har det faktiskt inte varit så man knappt kan röra sig! Vänta bara tills det blir VARMT! Än så länge är det ju bara lite ljummet!!!

Nu ska jag sluta gnälla men jag kan inte låta bli att sucka lite över alla "gnällspikar"! ;)
Har väl antagligen trampat någon på tårna nu men jag står för att jag tycker det är jobbigt att höra allt gnäll på den underbara värmen!
(Gubben min, du behöver inte känna dig träffad.....det är många fler som är värre än dig! Puss puss!)

Här är en som inte älskar värmen direkt men som är glad ändå.
Hittar man bara lite skugga ibland så går det bra!

Efter en härlig hundpromenad med Lotta och Agnes så blev det chokladdoppade jordgubbar med vaniljglass till kvällsmatsefterrätt på altanen! Mycket gott!

Nu stundar en ny vecka som börjar med några lediga dagar!
Härligt!

Tack för att du kikar in hos mig och vet du....
......jag blir jätteglad om du lämnar ett litet tassavtryck innan du går!



6 kommentarer:

Eleonore sa...

Hahaha, här har du en som inte tycker om värmen och jo jag gnäller lite ibland men då får det bli lite varmare.

Men jag gnäller inte på vintern och kylan och hatar inte snön som en del andra gör :p

Det är tur att alla är olika för annars hade det inte varit roligt men jag håller med om att det är tråkigt att höra en massa gnäll!

Puss och kram min vän <3

Anonym sa...

Sketkärring !!!!

Snor och Glamour sa...

Ha ha sketgubbe!!!! ;)

Maja sa...

Jag förstår precis hur du menar.
Alla som klagar över vintern och längtar till värme och sol behöver inte klaga när sommaren väl kommer. Men det är väl typiskt svenskt...att aldrig vara nöjd!
Jag tycker det är underbart nu och jag gillar INTE vintern. jag är likadan som dig så jag förstår dig så väl som sagt!
Hoppas du får en varm och go dag...Kram.

Maja sa...

Glömde förresten säga att din hund är bedårande söt!

Hoffmans Design sa...

Hej Tack för häls. Det var roligt att få komma iväg. Underbart men nu e jag hemma. Bara att höra av sej klart jag hjälper dej. Värmen det bästa som finns.
Kram