söndag, juli 10, 2011

Gott och blandat!

I dag har dagen bestått av en hel del gott och blandat.

Gubben har varit i Halmstad hela helgen så här har bara varit tjejligan hemma.

Dagen började med att jag gick upp för att göra klart tårtan som Diana beställt till Annas babyshower.
Själva tårtan gjorde jag ju i går kväll men i dag skulle den dekoreras.
Här är resultatet:

Det är en sockerkaksbotten med vaniljkräm och jordgubbsmousse.
Eftersom dom vet att det blir en tjej så kunde jag ju frossa i tjejdekorationer och tjejfärger.

På fm kom sötaste prinsen på besök. Han kom för att hämta tårtan. Han skulle följa med till babyshowern men hann allt vara hemma hos mormor en stund.

En stund på lapptäcket alldeles ensam....

...men inte så länge då man ganska fort fick besök av en liten vovve som ville leka!

Här delar vi lika på leksakerna!

När Nhilo åkt började jag tvätta friggeboden.
Ska ju måla den vit men på norrsidan hade den blivit alldeles grön så jag körde över hela friggeboden med fasadtvätt och gud så ren den blev.
Hoppas den har torkat i morgon em så jag kan börja måla.


Först ska jag passa Nhilo på dagen.
Diana ska till frissan i Göteborg så jag åker och hämtar Nhilo på morgonen och så kommer Diana hit hem och hämtar honom när hon är klar. Ska bli mysigt!
Det är första gången jag ska ha honom så länge själv!
Hoppas han sköter sig! Eller att jag sköter mig kanske! ;)

Ha en go måndag vänner!
Hoppas ni liksom jag har SEMESTER!



3 kommentarer:

Patricia sa...

Men woow vilken fin tårta, du kan ju jobba som konditor! .. =)

Åh söta Nhilo .. =)
Så där är Rozzi med, hon ska vara med där Clara är när hon är hos oss .. ha ha.

Va kul att få vara barnvakt, det har jag med varit men inte mer än ett par timmar men då njuter man .. =)

Må så gott!
Kram Patricia

Maja sa...

Wwwwooooooooowwwwwwwwww sicken tårta!!!!!!
Du borde ju verkligen jobba med sånt sådana underverk som du gör.
Du har ju faktiskt helt fel jobb. Du skulle ha något eget där du kan få användning av din kreativitet på alla sätt!
Ta vara på det!!!
Kram!

Cath. sa...

Men du vilken tårta! Åååh, nu blev jag sugen på tårta! Rackarns, men jag kan inte baka lika fina som du, har du gått nån kurs? Det skulle jag vilja göra!
Och sån söt liten kille! Vad stor han börjar bli!
Ha det allra bäst! Kramar!