söndag, maj 01, 2011

Valborg!

Vilken härlig Valborg vi hade.
Diana, Christoffer, Nhilo och Lukas var här och vi åt en fantastisk god middag ute på altanen ihop.
Det blev fjärilskotletter som mästergrillaren gubben slängde på grillen och jag gjorde Hasselbackspotatis med örtsås. Till det en god sallad och till efterrätt chessecake som Diana beställt!

På kvällen gick vi (som alltid) till brasan vid stranden, Vita sand.
Där gick vi lagom så vi hamnade i ledet med scouterna som skulle tända elden.


Julia fick sin kära mamma till att stå typ hela kvällen i kö till klätterväggen. När det var hennes tur klättrade hon upp och ner som en apa ungefär!

Goa ongen Nhilo var så glad när han kom till mormor!!

Det här söta ansiktet kan jag inte se mig mätt på!

Lillskiten!!!

Till sist måste jag bara visa er när Tara och Saga träffades i trädgården en dag.
Sagas svans blev dubbelt så tjock och såg ut som en dammvippa ungefär. Tara fattade ingenting och ville leka vilket Saga inte hade planer på.
För mig som haft en Jack Russell innan var detta en härlig syn att se att inte Tara skällde, morrade och ville "äta upp" Saga!!

I dag har det blivit maj vilket innebär två födelsedagsbarn. Louise den 4:e och
Julia den 12:e.
Kungsmässan får ett besök av mig i dag så jag får köpt lite fler presenter till tjejerna!

Må så gott och ha en härlig första maj! 


2 kommentarer:

Tina sa...

Ja, lillkillen är verkligen söt!
En så härlig majbrasa ni var vid, själv besökte jag inte någon. Åt god mat och hade trevligt hemmavid.
Kungsmässan har mycket bra butiker så där kommer du säkert inte lottlös ifrån..

Majkramar!

LyckligaPraliner sa...

Lik mormor tror jag ;)