torsdag, maj 05, 2011

Vaknade kl 06.40 i morse med ett ryck!
Det var mobilen som surrade och ett sms från Diana talade om att jag skulle ringa henne.
Shit vad rädd jag blev! Vad hade hänt!?

Som tur var inget hemskt.
Det var Diana som vaknat 06.30 och flugit upp då Nhilo inte gett ifrån sig ett ljud på hela natten och sovit sedan 22.30 kvällen innan!
Hon hann tänka tusen tankar medans hon flög fram till hans säng för att där konstatera att Nhilo sov så gott så gott!
Åtta timmar i ett sträck utan varken mat, ny blöja eller mys med mamma i hennes säng!!
Det är duktig kille det!

Sömntutan!

I måndags fick Nhilo nytt bäddset till vagnen av sin snälla morfar!

Att ligga i gymet är jättekul!
Nu kan man även sno en leksak från mamma när hon håller den i handen.
Smaka på den måste man ju också göra!

***

Nu till något annat...

...mitt lilla stenprojekt.

I kväll har jag lagt stenar runt friggeboden. Är inte klar runt hela men här på norrsidan har jag inte kunnat måla vitt innan jag lagt stenarna. Det skvätter nämligen så mycket på fasaden när det regnar så jag var tvungen att lägga stenar lite längre ut så det inte droppar ner i jorden utan på stenarna i stället. Då skvätter det inte lika mycket. Meningen är att det ska bli gräs också men det växer så dåligt på norrsidan så det dröjer väl ett tag innan det kommer.
Har sådan tur att en granne ska göra sig av med alla sina stenar i sin trädgård så jag kan gå dit och plocka i stället för att åka till stranden som jag gjort innan. Behöver massa mer stenar då ett projekt är att lägga sten runt denna kulle....

Denna bild är från förra sommaren då vi hade sått gräs.
Ångrar att vi gjorde det och vill i stället ha stenar runt hela kullen och uppe på blir det någon form av mindre snygga stenar. Ett staket/plank i bakkant ska vi ha och troligtvis blir det någon fin liten sitt grupp här ihop med hängmattan sedan. Det är planerna i alla fall....

Nu är klockan mycket så jag får nog sussa en stund innan jag ska gå upp och servera barnen frukost på förskolan kl 07.00.

God natt mina vänner och ha en go fredag!





2 kommentarer:

Tina sa...

Det är inget kul att det skvätter upp på fasaden så jag har också några stenar här o där.
Vilken tur du har med grannen där, jag kånkar o bär från en stenhög en bra bit bort!
N är söt som socker..

kramar o trevlig helg!

Patricia sa...

Åh va go han är lilla Nhilo .. =)
Och stor kille som sover hela natten, vet hur skönt min Claras föräldrar tycker det är när hon sover snällt hela natten .. hi hi.

Va fint det blir med stenarna, men kan tänka mig att det är lite pill att få till det med stenarna.

Ha en bra dag och skön helg!
Kram Patricia