söndag, februari 13, 2011

Målarverkstad!

Under veckan som gått har jag målat, målat och målat. Med en magsjuk man har jag inte kunnat jobba (har ju dagbarn hemma) så då passade jag på att måla om vår köksmöbel. Jag är så trött på ekmöbler och har länge tänkt måla gruppen vit.
I ett svagt ögonblick sa även gubben ja till det och då var jag snabb med penseln vill jag lova!

Det är inte riktigt klart ännu men här kommer lite bilder under resans gång...



Fick även Louise till att måla lite! Skönt att få hjälp med den tråkiga grundmålningen.

Ett bord och sex stolar som ska målas minst fyra gånger tar sin lilla tid!

Nu är det snart klart och resultatet kommer nog i kväll!

Ha en go söndag!
Kram Ann-Louise

5 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Oj det kommer att bli snyggt. Skall bli kul att se det färdigt.
Kram

Snor och Glamour sa...

Tack Antonija!
Du får komma och dricka en latte vid bordet sedan!!
Kram!

Anonym sa...

Snyyyggggt!
Men du hur kan man vara så snyggt klädd när man målar? Jag brukar ha färg ÖVERALLT när jag målar! Hi hi!
Kram Maja

Marie sa...

Va härligt att få en ny möbel.
Jag älskar vitt, jätte fint.
Kram

Anonym sa...

Hej! vad fint bordet blev? Hur gjorde du för att få bordskivan så bra? inte flammigt eller penselstreck nånstans? Tips mottages gära. Grattis till barnbarnet oxå.
Mvh Maria