söndag, februari 14, 2010

Alla ♥ dag!

Hej alla goa vänner!

Hoppas ni haft en härlig Alla ♥ dag!

Själva har vi varit hemma och haft det skönt. Har faktiskt tagit en slapparedag med bara lite städning i form av dammsugning. Kan ju inte låta dagbarnendammallergi när dom kommer i morgon :)
Stallet har fått ett besök (eller rättare sagt två) och likaså ICA butiken.
Kära gubben gjorde en god middag medans jag satt och sydde! Precis som det skall vara! :)

Dagen till ära har tjejerna fått var sin tulpanbukett med pengar och lotter i! Visst är det mysigt med alla hjärtans dag men jag tycker ändå att det inte skall behöva finnas en speciell sådan dag. Alla dagar skall vara alla hjärtans dagar!

På tal om tulpaner så har jag lekt lite med några kort i picnik. Det finns så mycket kul man kan göra där. Rekommenderar verkligen att ladda ner det gratisprogrammet om du inte har det. Likadant är det med picasa3. Också ett gratisprogram där man bl a kan göra fina kollage.

Först har jag gjort kollagen i picasa3...

och sedan fixat med lite färg och skugga i picnik. Fint va?? ;)


Nu är snart denna veckan till ända och i stället börjar sportlovsveckan! Härligt för barnen men för mig innebär det lite fler barn med längre dagar! Nåja det går det också! Vem kunde tro att barnen skulle få BÅDE vitt jullov OCH sportlov!!??

Ha det gott alla vänner så hörs vi mer i veckan!

♥ Kram Ann-Louise ♥

Ps. Alla scrappare! Ni glömmer väl inte min scraptävling!!??

3 kommentarer:

Anette sa...

Tack för tipset! Jag har laddat ner båda två och gud va mycket kul man kunde göra!
Önskar dig nu en finfin måndag!

Bittan sa...

Va fina bilder!! Får nog kolla med Lisen om hon visar mej ; ) Skulle vara perfekt med bilder på det viset om man har tex något man pysslat i flera färger. Tack för tipset!

ItaPita sa...

Jätte fina blev dem. Jag ser oxå att du ändrat headen. Fint, jag måste nog ta och köpa en sån där ljusstake som duj har.... gillar skarpt.
Var sommar stugan ligger.... nja det håller jag lite på... men söderut i det iaf :) Ska på visning imon!!! Jag känner såååååå för det!!! tror att det kan vara helt rätt!!
Kram