onsdag, januari 06, 2010

En hästdag i snön!

Måste bara visa lite härliga bilder från när hästarna kom ut i hagen i morse.
Till skillnad från mig så gillar dom snö och blev som tokiga när vi släppte ut dom.


La Luna försöker få igång mamma Lindy som först måste rulla sig i den härliga snön innan man kan leka med sin dotter!

Brorsor på bushumör! Abbe och Sigge håller alltid på att busa!


La Luna gottar sig riktigt ordentligt i snön medans tjocka Kakan (dräktig, beräknad till 29/4) går på upptäcksfärd...


...och hittar ett hål i snön att sticka ner näsan i! Vad hittade hon där? Jo, en sten att slicka på! Knasiga Kakan!


9 kommentarer:

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka underbara bilder på era hästar i snön. Ni verkar bo så mysigt. Du undrade hur man får dit hjärtan. Om du går in på min blogg så kan du kopiera mina hjärtan genom att markera hjärtat och samtidigt trycka på ctrl-knappen och bokstaven c. Då blir hjärtat kopierat och sedan går du in på inlägg och skriver och lägger till ett hjärta. Tryck då på ctrl-knappen och knappen med bokstaven v. Då ska det komma ett hjärta.
Lycka till!
Kram Susanne

Sebbe sa...

Hahaha ja erkänn att det kom lite som en blixt från klar himmel!:D

hemma hos lilla mej sa...

Vilka härliga bilder på dina hästar.Dom verkar ha skoj.Har bara varit inne idag har haft 22 grader kallt burr.Ha n härlig torsdag vännen Vinterkram Rita ♥

VARDAGSLYCKA sa...

Hästar är vackra djur!

Det första o andra fotot är som taget ur en saga!! :)

Kakan verkar trött :(

Jag va mkt med hästar när jag va 14-16... En skolkompis hade hästar hemma..... sen när hon va 17 försvann hon (18 dec 1991) o va borta i 3 MÅNADER!!! Hon hittades MÖRDAD i skogen :(((((((((((
HEMSKASTE o MÖRKASTE tiden i mitt liv!!!! Hennes fästman dömdes 10 år för MORD!
Därmed slutade mitt intresse för hästar.... tyvärr! :(

NJUT av dina fina djur!

Kram från ett riktigt vinterlandskap//Lisette

Marita sa...

Vilka fina bilder du tagit.

Det ser ju alldeles underbart ut!

Tänk att få vara häst och ha det så bra!

Kram vännen!

Norregård sa...

Vilka fina bilder på hästarna!!
Det tycks trivas i snön!!
Kul att du vill vara med i min lilla utlottning!!
Kram Kram Malin

Anonym sa...

Så roligt d har! måste få följa med till stallet ngn ggr.
kram Ita

Louise sa...

hahah så roligt :D söta är dom med!

Susanne i Okome sa...

Äntligen kan jag kommentera, vet inte varför men det har inte funkat på länge :(
Härliga bilder du har tagit och förstår att det blir spännande till april, man vill att det ska gå fort ;)
Har även haft koll så det är även gott att ni alla verkar må bra och trivs med allt,näja...kanske lite du då med tanke på snön ;)...ha det fortsatt härligt och givetvis med massor av lyclönskningar för 2010.