torsdag, november 26, 2009

God morgon lediga torsdag!

Solen skiner, adventsljusstakarna är uppe, jag är ledig, skall på scrapträff i kväll och jag har blivit vald till veckans val på veckans skiss denna veckan. Kan det bli bättre??? Nej, jag tror inte det!!...



Visst kan det bli det men man får glädjas över de små detaljerna och leva NU då man inte vet någonting om framtiden!
Har återigen drabbats av helvetessjukdomen cancer! Denna gången är det en vän till mig sedan många år tillbaka som fått bröstcancer. Hon har gjort sin första cellgiftsbehandling och jag skall ringa henne i dag och kolla hur hon mår! Jag tror jag blir GALEN snart. Ingen går säker för den där jävla idioten!!!! Hur långt skall det behöva gå innan vi blir utplånade totalt??

Man kan i dag göra så mycket...åka till månen (och säkert inom en snar framtid även plocka ner den)...med hjälp av tekniken kan man se vad det blir för väder om fem dagar (och säkert inom en snar framtid ha rätt väder också)...för att inte tala om allt komplicerat inom IT branschen...men man kan INTE hitta ett botemedel mot IDIOTEN!!!! Visst bromsmediciner i och för sig, men det hjälper ju inte! Vi måste få ett STOPP på cancerns framfart!

Jag hade ju mitt lilla bidrag till cancerkampanjen i oktober månad. 25% av försäljningen på mina sålda skyltar skänkte jag till cancerfonden. Det var många som ville passa på att beställa i oktober och 25% av min försäljning blev 350 kr som jag skänkt till bröstcancerfonden!
Tack alla som beställt av mig!

Nu skall jag dammsuga och sedan packa inför scrapträffen hos Papermaze i Kungsbacka i kväll.

Lev väl, ta hand om varandra och framför allt LEV NU!!



4 kommentarer:

Annika kort & gott sa...

Jag hoppas att ni får det mysigt hos netha och Paula ikväll. Är så trist att bo så långt bort, jag vill oxå gå på pysselträff hos PaperMaze!

Jag håller med dig om vartenda ord om den hemska sjukdomen. En tröstande och stärkande kram till både dig och din vän.
kram Annika

Anonym sa...

ha så kul och gör ngr kort för mig oxå ;)
Kram kram "du vet vem" <3

carro sa...

Tack för dina ord! Jaa, mormor ordet är jobbigt. Jag jobbar ju också med barn, så hör det hela tiden och barnen har mormor och morfar där som rastvakter....

Vi får bara hoppas att de har de fint var de nu är! Kram!

Anonym sa...

Va kul och GRATTIS till det på veckans skiss!
**** Kram Anete ****