söndag, oktober 25, 2009

God morgon!

Hoppas ni har vaknat lite lugnare än vad jag gjorde i dag!!

Min lilla vovve Wilma trillade ur min säng med en duns och det gjorde naturligtvis så att jag satte mig upp och blev klarvaken. Såg med en gång i ögonvrån att något inte stämde!! På väggen vid min säng sitter den här......



Ropar på gubben som låg på soffan och läste tidningen. Han masar sig upp och tror inte alls på mig när jag säger att den e ENORM!!!

Skynda dig.........!!!!!!!!!!!!! Paniken börjar komma......

När gubben ser spindeln tycker till och med han att den e stor och då e den STOOR! Flugsmällaren fick göra sitt och nu är den långbenta äckliga saken ett minne blott!
Hu! Spindlar e det VÄRSTA jag vet!
Eller vad säger ni?
(Tack Wilma för att du trillade ur sängen, annars vet jag inte vad som hade hänt!)



11 kommentarer:

VARDAGSLYCKA sa...

Hej :)
Ja hu, usch o fy vilket uppvaknande!!! Spindlar e ÄCKLIGA!!!
Hoppas du har mindre gråväder hos dig än vad vi har i Skåne idag!
Fast mys inne är inte helt fel en sån här dag :)
Jag har saknat din blogg nu några dagar! :(
Kram på dig! /Lisette
www.vardagslycka-lisette.blogspot.com

Susanne sa...

Fy o Fy..Det värsta jag vet är håriga spindlar..Lever inte ett långt liv när jag är i närheten ska jag säga dig..Brr ryser bara av att titta på bilden..Kram

Gizmo sa...

Spindlar är läbbiga, särskilt när de är närgångna. Men jag är mer rädd för fladdermöss. Jag blir hysteriskt nipprig när dom kommer flygande nära mitt huvud. Jag är övertygad om att dom gör så för att skrämmas. ;-)

Karin sa...

Irk...gillar inte heller de där djuren...Försöker övervinna min rädsla, har blivit bättre men ryser fortfarande när jag ser dem. Tack för flugsmällar!

Christine sa...

Fruktansvärt! Jag lider med dig! Jag tror att jag hade dött alltså om jag vaknat och upptäckt vad du såg!! BLÄÄÄÄÄ
och det värsta är ju att man aldrig blir trodd på att den där är STOR......hi hi
Kram Christine

hemma hos lilla mej sa...

Hallo!Vilket uppvaknande .Usch.Spindlar är äkliga Jag myser märker inte av att det är grått.Med massa ljus och Älsklingen så blir det bara gott.Ha en skön söndag kramizar

Mathilde sa...

Åh vad glad jag blev för din kommentar! Värmer verkligen!! Och kan bara säga detsamma! Wow vilka snygga grejer du gör :)
Hoppas du haft en jättetrevlig helg och får en spindelfri vecka (blö vad äcklig!!)
Kram på dig!

carro sa...

Usch för spindlar...

Tack faster, det blir brunt nu ett tag :)

Bittan sa...

Fy vad hemskt!!! Jag hatar spindlar!!! Och tvestjärtar!!!! Vad säger du om dem?? Kram Bittan

Anette sa...

Blllläääääää! Jag HATAR spindlar!!! Det är det vidrigaste djur jag vet...........
Stackare som fick vakna upp till en sån hemsk syn! Hoppas du återhämtat dig!
Kram Anette

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej!
så roligt att du ville vara med i min utlottning. Kul att hitta hit till dig nu också.
Ser att du är häst- och scrap-tokig. Jag med, så där har vi en del gemensamt :)

Ha en fin vecka!
Kram, Carina