onsdag, augusti 12, 2009

Ledig...


Några tänkvärda ord på vägen...
(Ibland skulle jag vilja använda denna känga för att få folk att förstå. Skulle bla behövt den två gånger i går!)


Fick en "ofrivillig" ledig dag i dag! :) Tackar och tar emot!
Så i stället för att leka med dagbarnen på lekplatsen skall jag måla huset...
Snart är hela huset grundmålat, bara lite simslådor kvar som skall bli vita. Vi har pigmenterad grundfärg så det blir "rätt" färg från början. Nougatfärgat hus med vita knutar...

I går var det en dag full med möten. Först var det utbildningsdag med jobbet och på kvällen möte med ridklubben. Kändes på morgonen som en lång och tråkig dag men den gick bra och var trevligt trots allt!

Louise passade Julia och dom var på bio i Kungsbacka och såg Nicke Nyfiken! Julia var stolt att hon kommit in för den var från 7 år egentligen. Den hade inte varit hemsk bara lite sorglig!

Julia räknar ner dagarna tills hon skall börja skolan nu. I dag är det 8 dagar kvar! Spännande!
Kommer själv ihåg min första skoldag! Jag var lång som en flaggstång och alla andra var så himla små! Vi hade olika storlekar på bänkarna och jag tyckte min var så hög att den stack högt över alla andras. Det spelade ingen roll hur liten jag gjorde mig så var jag störst ändå. Höll mig bland dom längsta i klassen hela skolgången men har aldrig haft ont av det. E man 1.76 så e man!

Nu skall jag faktiskt kika runt lite bland er där ute! Jag har under semestern varit lite dålig på att kolla runt bland alla goa bloggvänner. Det har mest blivit lite hastiga besök för att kolla att ni lever men nu skall jag studera er mera noga... :) Ingen går säker!

Ha en go onsdag!



4 kommentarer:

♥ Nina ♥ sa...

hihi va roligt, en bild jag gjorde till min blogg för ett tag sen =) Den sprids! Skoj! Så tänkvärt!!!

Karin sa...

Vilka minnen jag fick. Jag hade förträngt det där hur det kändes att vara längst i klassen....Tyckte också att min bänk stack ut och såg klumpig ut och att lilla söta E`s bänk var så liten och söt..... Jag är 1,83 idag...
Så skönt att få en oplanerad ledig dag, man uppskattar det nästan mer än om det är planerat. Ha det bra!

♥ Nina ♥ sa...

Självklart är det HELT okej! =) Det är ju bara en bild jag lagt text till! =) Blev lite förvirrad jag med, mindes inte vad bloggen hette ... å så stod det en annan i kommentaren ;) Knasigt!

Anonym sa...

Hejsan ! Tyckte den lilla ramsan var helt TOPP den skrev jag av snabbt, ja tänk om det fanns sådana karameller o klistret önskade nog ett flertal att någon kunde uppfinna. Lång o såtlig tjeja förstår jag att du är, jag var även detta i min klass, mja nu krymper man ner för 175 har blivit 174 kanske litet mindre. Kul att titta in hos dig. Förstår att lilltjejen längtar, har ett litet barnbarn som skall börja riktiga skolan, för det är något mycket spånnande med detta skolböcker +++ NU börjar deras allvar. Ha en goer helg önskas av en bloggtassare