fredag, juni 05, 2009

Nya möbler till altanen



Altanen har fått nya möbler.
Var i onsdags i Kållered och köpte en ny grupp med bord och 8 stolar. Det var svart och teak och vi tyckte det blev jätte snyggt! Hade egentligen tittat på rottingmöbler som är så modernt nu men har hört från flera håll att dels var de inte så himla hållbara och dels inte stapelbara. Det blir så mycket att förvara då så vi valde dessa stolarna som kan staplas och faktiskt var likadana som våra solstolar vi köpt innan. Hittade snygga dynor som var perfekta till.
Det enda är att jag tror vi får lämna tillbaka allt för sedan vi ställde upp det på altanen har det varit dåligt väder!!!



Vi har även beställt en stor markis som skall gå över hela fönstret och gruppen. Skall bli skönt när den kommer och jag tycker det är snyggt med markiser. Det är ett smycke för huset. Vi skall ha markiser till nästan alla fönster så småningom. Tyvärr har våran kompis som jobbar med detta skadat sig. Han trillade ner för en stege på Valborg och blev spetsad i magen av ett trasigt staket! Han hade änglavakt och mår nu relativt bra men jobbar inte på helfart! Kan man ju förstå!
Vad tycks om våra nya möbler? Någon som vill komma och ta en fika?

3 kommentarer:

Lena sa...

Supersnyggt!
Jag kommer gärna och sitter där med en go kopp kaffe och bulle!!
*ler*

Sockergrynet sa...

Ursnyggt!!! Jag kommer gärna!! ;)

kram

Sofia sa...

Måste bara säga att jag älskar hela erat hus . gööör snyggt !!!