lördag, juni 27, 2009

Turist i min egen födelsestad!

Ja jag har gjort något som jag inte gjort på länge...åkt PADDAN!

Louise, Julia, Linda och jag drog iväg till Göteborg i förmiddags för att leka turister. Vi hade lovat Julia vid ett svagt ögonblick i våras att vi skulle åka Paddanbåtarna någon gång till sommaren. Detta kom Linda på i går och så blev det hastigt och lustigt en turisttur i den egna hemstaden. (Bor visserligen inte där sedan 21 år tillbaka, men är ändå uppvuxen i Gbg och har gått i skola där)

Turistattraktionen började med en tur till scrapaffären Arkivet för att sedan fylla magarna med sallad på Vanilj. Därefter bar det av till Paddan. Vi satt längst fram i båten och hade en trevlig guidad tur av Anna som berättade många intressanta saker om Göteborg som man inte hade en aaaaning om! Vad vackert det är! Det var perfekt väder och Julia tyckte det var jättekul!

Turistturen avslutades med mjukglass och en promenad på Avenyn bland alla torgförsäljare som sålde allt mellan armband, sjalar, blommor och klockor. Det kändes nästan som om vi var i Grekland!!

Med andra ord hade vi en härlig dag då vi lekte turister!

Lite bilder skall ni väl också få:

En förväntansfull tjej!


Två lika förväntansfulla tjejer!


Här gäller det att ducka ordentligt!


Turist javisst!


Glass på Avenyn i solen


Ja ja jag HAR smakat två skedar på Julias glass! Schhh!

5 kommentarer:

Lena sa...

Gud vad härligt ni verkar haft det. Visst borde man se sig om lite mer i sina egna hemtrakter men det blir liksom att man semestrar på andra orter än där man brukar vara.
KRAM LENA

Sockergrynet sa...

Vilka underbara bilder!!! Köpte ni något roligt? Du är så snygg (även om du var det redan innan!!!!!) Det finns ju ingenting kvar av dig juuu! :-O Duktig, så duktig!!

Många kramar

Susanne i Okome sa...

En tur med PADDAN har jag tänkt i flera år, när jag själv var liten så var det "tradition" varje år att åka en tur farmor och farfar. Min dotter fyller ju tio år snart så det borde väl vara på tiden och se till att hon får åkt någon gång, är ju nästan ett måste :)
Av läsningen här förstår jag att det är bantning som gäller ...eller är det något vad ;)
Ha det gott i värmen, själv springer jag runt som en tok för alla insekter...vidriga är dom.

Therese sa...

Ja åka Paddan gjorde man när man gick i skolan. Men man skulle ta och göra om allt det där man gjorde när man var yngre, det finns otroligt mycket roligt och fint att se i vårt avlånga land. Men som sagt på hemmaplan är man nog sämst.
Jag ligger t ex aldrig och solar i Tylösand...fast det är dit folk vallfärdar.
Ha en fortsatt skön sommar.

nellié :D sa...

det såg väldigt mysigt ut ! :D