måndag, juni 15, 2009

Öströö Fårfarm

Ja nu har vi varit på underbara Öströö Fårfarm.
Det ligger i Tvååker och är ett ställe som föder upp får och kossor. En underbar idyll i skogarna. Där finns även en gårdsbutik med kött, ostar, sylt och det som jag var mest intresserad av... pryttlar såsom gamla burkar och lådor mm.

I torsdags var vi där med jobbet. Alla vi dagbarnvårdare åkte iväg med våra små förväntansfulla kottar!
Regnet hängde i luften till och från hela dagen men inte en droppe kom det. Solen tittade faktiskt fram emellanåt och vi hade jättetur med det!



Fåren på gården


Kossorna på gården


Här finns en underbar toalett där jag hade kunnat tillbringa hela dagen. Den är så romantisk!






Stora härliga gräsmattor inbjuder till lek


Ragnar med sina tjejer i hagen!


Fåren har vallats in av hunden Svea


Dagen avslutades med en fika i solen....

Har ni inte varit här och inte bor allt för långt bort rekommenderar jag detta som en härlig dagsutflykt.

Kram Ann-Louise

2 kommentarer:

Susanne sa...

Visst är det ett ställe man bara inte vill åka ifrån,,jag älskar det där!! Tänk om man hade ägt det,suck..Toan där kan man nästan sitta o fika eller hur..Kram Susanne

Bittan sa...

Tack för tipset! Jag skulle vilja åka till Tvååker någon gång, min mormors väninna är begravd där (tror jag för hon bodde där) & då e det ju kul att göra något mer när man ändå är där. Kram Bittan