fredag, maj 15, 2009

Hästar till salu!

Letar du häst?
Titta då på dessa två underbara individer!
Har umgåtts med båda två och det är något av det snällaste, vackraste, mest trygga och väluppfostrade hästar man kan hitta...
En vän till mig säljer dom och är ni intresserade så är det bara att höra av sig till henne. Tel nr hittar ni längst ner i annonsen.

MINERVA:




Minerva är ett mycket vacker P.R.E sto på ca 160 cm. Mycket okomplicerad och snäll, men inte mesig. En riktig tjejhäst att ha roligt med. Är van att ridas i både skog och paddock. En riktig läromästare. Minerva är en mycket vänlig häst så jag är mån om att hon kommer till någon som tar väl hand om henne.

Hon har en bra stam och ett mycket gott avelsvärde. Hon är visad i Spanien och godkänd för avel. En kanon P.R.E att avla på.

Bra grundriden, lyssnar bra för hjälper och går stadigt i form.

Pris: 80 000 kr, kan diskuteras
Välkommen att ringa Caroline, tel. 0735 375929


HERO:









En pigg och alert hingst. 4år, ca 160 men växer något mer. En vacker häst med mycket bra psyke, en rastypisk P.R.E. Tre bra gångarter med plus för traven. Bra grundriden i alla gångarter. En lydig häst både i ridning och hantering. En rolig häst att rida som alltid gör sitt bästa och tycker om att jobba. Är snäll i all hantering, van vid bilar, hundar, barn. Kan stå lugnt i stallet själv, går lugnt i hage. Med rätt ridning kommer han bli en kanonfin dressyrhäst.

Pris: 115 000 kr, kan diskuteras med rätt köpare.
Välkommen att ringa Caroline för mer info: 0735 375929

2 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuud vilka snygga hästar! Jag önskar jag hade råd med en sådan. Det är klart man skulle ju ha någon stans att ställa den också...i ditt stall kanske??
Kram Lena

Anonym sa...

1a hästen verkar ju vara percis en sån jag skulle behövt för att komma över min rädsla, men den 2a var ju jätte fin! Tyvärr kan och har jag inte tid och ork med egen häst. Hoppas de kommer till ett bra hem
KRam Ita