tisdag, mars 24, 2009

God morgon!


Börjar dagen med ett gott skratt!

Vaknade upp till en snöig trädgård i dag! Det var skillnad från i går när solen sken och jag i går kväll gick och krattade.
Mina penséer ser inte så glada ut i dag men det ser ut som om solen kommer snart så jag hoppas den värmer de stackars blommorna under dagen.

Jag sitter här och väntar på mina första dagbarn. Dom har schema från kl 7.00 men man vet aldrig när dom kommer. Det är så jobbigt för jag går upp halv 7 och så kanske dom inte kommer förrän vid 8!
Man kan ju inte chansa på att ligga kvar i sängen heller för vem vill öppna dörren med hela kudden kvar i ansiktet...

Dagen i dag består av dels mina egna fyra dagbarn och två extrabarn då en kollega är ledig i dag. Alltså sju barn inkl Julia som skall underhållas! På förmiddagen skall vi till lekplatsen här vid mig och på em kommer ett skolbarn som Julia ser fram emot att leka med så hon slipper alla dessa småttingar som vi alltid annars har.

Nu kommer solen här och det ser ut att bli en härlig dag trots det där konstiga vita som kom i natt!

Ha en underbar dag alla vänner!
Kram Ann-Louise

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Den gav mig en god morgon!
Kram Lena

Anonym sa...

Visst e det tråkigt när man har haft en härligt solig helg med nyplanterade blommor och så kommer det SNÖ!! Upp som en sol och ner som en pannkaka!
Hoppas du får en bra dag med alla 70 11 barnen!!
Kram Mia