torsdag, februari 26, 2009

Tråkigt besked


I dag fick jag ett mycket tråkigt besked!
En av mina absoluta favorithästar (vi kan kalla henne A) har tragiskt nog blivit slaktad!
För att göra en lång historia kort så kan jag berätta att för någon månad sedan fick vi reda på att A hade bitit sin nuvarande ägare i läppen! Lät väldigt konstigt då A är något av det snällaste vi haft i stallet (vilket var två år). Dom berättade att hon hade blivit sur och grining och gärna ville bitas. Vi menade att detta måste vara tecken på missnöje. Själv kände jag att jag ville ta hem henne igen men det gick ju inte då jag inte ägde henne.
Veckorna gick och vi hörde inget mera men så i dag kom då chockbeskedet: A är slaktad pga att hon blivit elak! HELT OTROLIGT!!!!!
Jag blev så ledsen och besviken! Denna hästen har jag haft massa kul med. Vi har bla varit på en helt underbar Hubertusjakt tillsammans.
Skall inte gå in på mina tankar och åsikter om A´s nya hem (där hon varit ett år och fått ett föl) men magkänslan har inte varit bra från första stund kan jag väl säga.

Nu är det tyvärr för sent men jag har sådan ångest att jag inte de senaste veckorna kollat hur det varit med henne och då kanske kunnat förhindra slakt på en alldeles underbar individ som i mina ögon "hamnade fel". Hon hade kunnat få vara med oss i minst 10 år till och fått en hel del fina föl för hon var ett jättefint fölsto.

Jag är så ledsen och kan aldrig glömma detta! Har lärt mig nu att man skall gå på sin magkänsla. Hade jag gjort det kanske hon hade levt nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad tråkigt!! Förstår att du är ledsen! Som du skriver ska man alltid lita på sin magkänsla, det brukar vara rätt.

Tänker på dig!
stor KRAM

Susanne sa...

Ja det är så oftast det man känner först är det rätta..Känner med dig och förstår dig..Jag är en djurvän långt in i själen och hatar när djur behandlas illa..En bekännelse! Jag tycker hästar är ett bland det vackraste djuret men jag är lite rädd för dom kanske för att dom är så stora..Kram Ha en go helg

Anonym sa...

Ursh vad lessen jag blir av att läsa detta.... Förstår hur du känner, iaf lite...
//Ita
itasscrappodatt.blogg.se

PS kul att ha hittat hit, kommer att återkomma.