söndag, februari 08, 2009

Fy sjutton!

Jag brukar inte vara den som klagar och gnäller mycket men nu kan jag inte låta bli.....

Hade sååååå mycket sett fram emot Melodifestivalen i går kväll. Helgens höjdpunkt då jag tycker det är ett underhållande program. Julia gillar det och jag såg fram mot en ny CD att spela i bilen i stället för den gamla från förra året där Julia skall spela Baby baby/Amy Diamond varje meter vi kör!

Nåja, förväntansfulla med dricka och popcorn (som på bio ungefär) kröp vi upp i soffan och äntligen började Melodifestivalen med stort M!

Hade inte läst speciellt mycket i tidningen om detta utan tänkte att det blir nog bra. Trodde jag!!

Rullgardinen drogs låååångt ner när jag insåg vem som var programledare!!!!! Behöver väl inte nämna att jag inte klarar av denna människa. Var e LUUK och BJÖRN??

Nåja, några härliga låtar skulle man ju i alla fall få avnjuta. Trodde jag!!

Men hallå! Var är alla goa låtar? Det finns ett enda stort frågetecken.....Om dessa låtar nu på något mycket underligt sätt kommit med HUR LÅTER DÅ DOM SOM INTE KOMMIT MED?????

Inte ens Ingela "Pling" kan ju skriva längre.......

Å Alcazar! Gillar dom så där lite grann annars men herregud är det inte 2009? I går kändes det som om vi var tillbaka när Anna Book sjöng ABC eller kanske då Pernilla Wahlgren tävlade med Picadilly Circus (gillade jag visserligen)

Ursäkta mig kära Elisabeth (nästan granne), Alcazars kläder som du sytt var välsydda och fint gjorda men jag är glad att du inte stylat dom för då vet jag inte vad jag skulle sagt!!

Som ni förstår var det en stor besvikelse för mig som sett fram mot detta spektakel hela veckan.

Spiken i kistan slogs nog i när Caroline af Ugglas vann någon internationell röstning eller vad det nu var. Vid det laget hade jag tröttnat för länge sedan................suck!

Inga kommentarer: