onsdag, januari 07, 2009

Tillbaka till verkligheten!

Jaha då var det vardag igen... Ingenting för mig!

Läser en hel del bloggar där de flesta tycker det är skönt att helgerna är slut och att det är sååå skönt att börja jobba igen och gå upp tidigt och att allt blir "som vanlig" igen.

Jag tappar hakan! Blir så förvånad över att det antagligen bara är jag (och en kompis också faktiskt, eller hur Mia??) som tycker det är den bästa tiden då barnen har lov från skolan, man inte behöver sätta klockan, många "måsten" är borta för ett tag och man kan ägna sig åt familjen eller åt någon hobby som man har.

Livet består av att man egentligen gör alldeles för mycket som man egentligen inte vill. När jag sa så till mina jobbkompisar var det en som sa:

Nej,det tycker inte jag! Jag gör bara det jag vill. Såklart det inte är roligt att handla mat, städa och så om det är det du kallar måsten...

Det är bara att gratulera henne som hittat sådan harmoni i livet att nästan allt hon gör är rosa moln!

Vad jag menar är att livet är så kort och till för att levas och inte "slösas" bort på alla dessa tråkiga måsten. Då räknar jag faktiskt in jobbet som ett stort måste. Jag tillhör dom som aldrig hade jobbat igen om jag vunnit en stoooor summa pengar. Visst är jag så stor och klok så jag vet att man måste jobba men det är ju faktiskt för att överleva och hade man kunnat göra det på något annat sätt så hade det varit toppen.

Nu låter det som om jag avskyr mitt jobb, vilket jag kanske gör ibland men över lag är det ok. Inget drömjobb men hur många har det? Visst, det sociala nätet är viktigt men det har jag utan mitt jobb ändå.

Man hör hur en del beklagar sig när dom varit hemma och varit sjuka. Efter två dagar klättrar dom på väggarna och bara måste tillbaka till jobbet! Inte jag... Inte kul att vara sjuk men herregud jag älskar mitt hem och bästa stället att vara på då är ju hemma.

Det är väl antagligen jag som är konstig men jag har så mycket att göra i stället för att jobba. Vara i stallet och ta hand om hästarna, scrappa, sy, måla, pyssla mm mm mm mm. Listan kan göras hur lång som helst.

Summan av mitt svammlande är i alla fall att jag har njutit av ledigheten i jul och tycker inte alls det är skönt att den är över och allt återgår till det "vanliga" igen. Jag hade gärna varit ledig tre veckor till. Nu får man längta till sommarsemestern i stället.

Nej, plikten kallar!!

Ha det gott vänner!

Kram Ann-Louise

Inga kommentarer: