måndag, januari 05, 2009

Platt-TV, ostbricka och skumbad...


Som alla andra också har haft så har det varit kallt här i dag. Vet inte exakt hur många grader men runt -10 i alla fall. Jag tillhör inte den kategorin som kollar termometern varje dag utan hoppas att det skall vara +20 grader varje dag jag vaknar.... ....det e sällan min önskan slår in.....

Trots kyla så har dagen rullat på med massa saker.

Först av allt åkte vi och hämtade vår nya platt-tv som vi köpte härom dagen. Hade ju "upptäckt" att vår 42:a var i minsta laget i vårt nya vardagsrum. Det är 5,5 meter mellan tv:n och soffgruppen och det kändes långt. Inte klokt men sant...

Det var inte alldeles lätt att forsla hem en 60" tv som inte får läggas ner. Vi kom på en lösning som kanske inte var den alldeles mest lagliga men hem kom vi i alla fall! Tv:n hänger på plats och blev kanonfin. Det känns som man e på en liten bio .

När tv:n var på plats var det dags för mig och Linda att ta in hästarna. Dom hade fått dubbla täcken på sig ute i hagen i dag och dom var varma och goa när vi tog in dom. Det var bara Abbe som hade lite rimfrost i skägget. Han var så söt så.....

I morgon får vi nog tillökning i stallet. Det kommer två nya kaniner. Familjen som äger dom (den ena e min uppfödning från förra sommaren) skall till Thailand i två veckor och meningen var att vi skulle passa kaninerna i deras egen bur i vår trädgård men då deras dotter tröttnat på kaninerna så sa vi att dom kan lika gärna släppas ihop med våra. Dom kommer att gå ihop med sina föräldrar så det blir nog bra. 7 eller 9 kaniner spelar ju ingen större roll

Väl hemma från stallet dukade gubben upp med ost, kex och Frölundamatch på nya tv:n. Ostbrickan var god, tv:n perfekt men Frölunda urusla. Efter andra perioden tog Julia och jag ett härligt skumbad i stället. I med lite härligt schampo och på med massagen och vips hade vi hela badkaret fullt med bubblor och skum. Julia bakade både jordgubbstårta och cheesecace av skummet. Härligt rena blev vi och luktar underbart! Hi hi!

* * * *

Börjar mentalt förbereda mig inför morgondagen. Det är pappas andra födelsedag i himlen. Min andra som jag får lägga blommor vid hans grav istället för att fundera ut vad man skall hitta på i present när man precis har lyckats klura ut en bra julklapp...

Nu blir det nog röda rosor och ett fint kort...

* * * *

Nu tror jag att det är dags att sluta för i dag. Det är en dag i morgon också och då kommer faktiskt plattsättaren hit och skall hjälpa till med att sätta upp stenväggen i vardagsrummet. Skall bli spännande!

God natt alla vänner och på återhörande i morgon!

Puss o kram o nyp i rumpan.....

Inga kommentarer: